סרט תדמית כחלון ראווה איכותי ויעיל שיוצר עסקיות

"סרט תדמית נחשב לאחד מכלי הפרסום המודרניים והיעילים ביותר, הוא מעורר ומקדם עיסקיות ולא בכדי". במאמר הבא אוכיח לכם את אמרה זו

חישבו על האופציות: סרט תדמית או תצלום? סרט תדמית או פולדר ניירות? סרט תדמית או שיחת טלפון שיווקית?

ובכן, התשובה ברורה – סרט התדמית עדיף ובגדול, אך מדוע?

מכיוון, שבסרט התדמית המידע נחשף. העסק, המפעל או המוצר מסבירים פנים לטובת הלקוח. זה לא אומר ששיטת הדפוס, הניירות והברושורים למינהם צריכים לפוס ולעבור מן העולם, אך בהחלט שניתן לשלב כוחות בין המדיות השונות ולהגיע לקהלי לקוחות עצומים, למנף עסקים ומוצרים באופן שעוד לא הכרתם.

לטעמי, חברות, מפעלים ונותני שירותים בארץ עומדים הרחק מאחור ביחס לחברות אמריקניות ומערב אירופאיות, גדולות כקטנות, אשר הבינו את הסוד השיווקי (שהיום הוא די גלוי..) וששות להפיק סרט תדמית. המקדימים בארץ ייהנו ללא ספק מהחשיבה המוקדמת והיצירה, כי בעוד מספר שנים, פשוט, לכולם כבר יהיה סרט. ואל חשש, הפקה של סרט תדמית, שעלותה כמה אלפי שקלים עד עשרות בודדות של אלפי שקלים עשוייה להחזיר עצמה ובגדול (העלות הנה נגזרת של גודל ואיכות ההפקה ולא המוצר או העסק המזמין).

החשיבה בעניין זה פרקטית. בשביל להבין את סוד ההצלחה של הסרט לא צריך להיות בעל חשיבה עסקית אלא דווקא צרכנית הווה אומר: קחו סיטואציה. לקוח מעוניין להזמין שרות או מוצר כלשהוא, לדוגמא טיפול או תיקון לרכבו. נמאס לו מהמוסך הנוכחי שלו והוא מחליט להיכנס אל האינטרנט ולבצע חיפוש של מוסך. הוא נתקל בעשרות של מוסכים ונותני שרותים בענף הרכב. לחלקם הגדול אתר אינטרנט מסביר פנים, תצלומים, מילים יפות כפז – אבל: באחד מהאתרים מופיע סרטון וידאו ובו מוצג המוסך, המחלקות השונות בו, ההכשרה שהעובדים עוברים, השרות ללקוח, עדויות של לקוחות ואפילו הכרות קצרה עם מנכ"ל המוסך. איזו אוירה, כה נעים וגלוי. אתם רואים וחשים ששם הוא מקומכם (ולא רק זה – באופן תת מודע אתם מבינים שאותו מוסך יוצר חשיפה, שנלקחה מעבודת היומיום במקום). זה לא דף שמתאר את המתרחש אלא זה המתרחש!! תאמינו או לא, אבל בתוך מספר ימים קיים סיכוי סביר, שתמצאו את עצמכם כלקוחות מבקרים באותו המוסך, וסביר להניח, שגם תיהנו מהטיפול בכם. אותו הדבר לגבי כל נותן שרות או מוצר. המחשה של מכונת כביסה מובילה, מפעל לייצור שקיות ניילון, חברת הובלות או כל דבר שרק תעלו על דעתכם. נחשפתם ויזואלית בווידאו – אהבתם – רכשתם.

ומעבר לכל זה עוד לא דברנו על השימושים הרבים והנוספים שניתן לעשות בסרט התדמית חוץ מהוספתו לאתרי אינטרנט, כמו: שימוש בתערוכות ובכנסים, הוספה לפולדר עסקי, חלוקה ומשלוח ללקוחות כ DVD  או כ- CD (או אפילו כקובץ בדוא"ל), הפגנת יוקרה, הוספה למכרזים, גיוסי כספים למלכ"רים, הפיכתו לביזנס קארד CD ועוד ועוד. לדמיונכם החופשי וכמובן בהתאם לצורכיכם הפרטניים.

ולסיום חשוב לזכור, הפקה של סרט תדמית מקצועי ופרסומי היא לא בחזקת "ניקח מצלמת וידאו נצלם ונערוך" – זו שיטה מעולה להבריח לקוחות. לסרט תדמית יש דינמיקה, קצב, שפה, אריזה ואווירה, שרק בעלי מקצוע בעלי ניסיון בתחום יכולים ליצור. כן, בדיוק כמו אותו מוסכניק מקצוען בו פגשנו לפני מספר שורות J

 

Web Development: Lingo Multimedia