סרט תדמית ככלי שיווקי יעיל בעידן של חיפוש מידע במחשב ובכלל

בעל עסק החליט שהוא רוצה למנף את העסק שלו. הקים אתר אינטרנט מפואר, שלח פליירים וברושורים לכל חפץ, יצר כרטיס ביקור מכובד ודאג תמיד להופיע עם עניבה. הכל טוב ויפה, מעודד שיווקיות, אבל הוא שכח להשתמש בכלי שיווקי נוסף, שיוצר עסקיות ומזמין לקוחות – סרט תדמית או בז'רגון המקצועי סרטון תדמית
 
משמעותו של סרט תדמית היא לא ברמה של: ניקח מצלמה ביתית, נצלם, נערוך "איכשהו" ונעלה לרשת האינטרנט. כך זה יראה וכך זה יעשה בדיוק את הפעילות ההפוכה, שתרחיק לקוחות (וכבר נתקלתי בטריק המפוקפק). כשם שלוקחים בעל מקצוע לטיפול בבעיות ובמאווים שונים כך צריך להתייחס לסרט תדמית – זו הפקה מקצועית לכל דבר ועניין!!

משמעותו של סרט תדמית איכותי בראש ובראשונה היא החשיבה, התחקיר וכתיבת התסריט, שמובילים את הסרט למקום הראוי, בהתאם לצרכים העיסקייים של הלקוח.


סרט תדמיתי טוב נועד למלא שני היבטים וצרכים בסיסיים: סקרנות ושקיפות. משמעות הסקרנות היא ביכולת להזמין את הצופה בסרט להעמיק ולהפנים את התכנים (מה שבהכרח קובע כי סרטים ארוכים עשויים להיות לרועץ). ובנוסף השקיפות או בשמה הפשטני יותר "חלון הראווה" נועדה לאפשר הצצה אל תוך בית העסק. תחשבו: אדם יושב בביתו, נכנס למחשב האישי ומתחיל לחפש שרות מסויים. סרט התדמית נותן לו את היכולת לראות את בית העסק, לשמוע ולהכיר מנהלים/ות בגוף ראשון, לראות את העובדים, שיטות העבודה, הישגים, לקוחות מרוצים וכדומה.


נשמע רציני, נכון?! אכן כך הדבר.


במהלך שלב  התחקיר הראשוני חשוב, כי החלקים החשובים המאפיינים את בית העסק יעלו על הכתב כחלק מתסריט עתידי. בכך לא מאבדים חומר רעיוני יקר ערך בזמן הצילומים והעריכה. לכן משמעות התחקיר הנה קריטית. רצוי מאוד שסרט התדמית יעביר מסרים פשוטים ובלתי מתחכמים, אלא אם מדובר בתכנים סבוכים ממילא, כגון: רפואה, הנדסה ומיכון וכדומה.


כחלק מההגשה, לטובת קהל הלקוחות, סרט תדמית טוב נכתב ומוגש עם קריינות איכותית מותאמת (לאו דווקא קריינ/ית ידוע/נית אבל בהחלט מקצוע/נית), עם היבטים גרפיים  תואמים, דיאגרמות, היקף מכירות, סטטיסטיקות (לעיתים תלת מימד, דו מימד או אנימציה), התאמת מוסיקה נכונה כפס קול ועוד. כמובן, כל סרט לגופו.


חשוב לזכור כי ניתן להשתמש בסרט, בעת ובעונה אחת, במספר פלטפורמות שיווקיות: לאתר האינטרנט, תערוכות וכנסים, משלוח ללקוחות, ככרטיס ביקור על  CDׁ (כרטיס ביקור אלקטרוני או Business card CD), כחלק מהגשות למכרז וכדומה. גם סרט שנמצא בתוך פולדר מידע המעוצב באיכותיות ומקרים מקצוענות עשוי להכריע החלטות עיסקיות.


למרות שעלות הפקה של סרט תדמית איכותי אינה בהכרח זולה, הוא אמור ועשוי בנקל להחזיר את ההשקעה. פשוט חישבו: חנות עם חלון ראווה נקי, שמסודר באופן המגרה את העין ומזמין להיכנס ולרכוש, לעומת חלון ראווה מיושן, מאובק שלא מעודד כלל כניסה לחנות...


הרי הכל בחזקת: "כן, יש לנו מה להראות, שלנו יותר טוב, יותר אמין, ואתה מוזמן לרכוש -ובאהבה ".

 

Web Development: Lingo Multimedia